[ Pobierz całość w formacie PDF ]
istotę, ponieważ cechą charakterystyczną woli jest to, że jest ona czymś samym w
sobie.
4
Prawdziwa magla nie jest Istotą, lecz duchem pożądającm Istoty. Jest
niesubstancjalnÄ… matrycÄ… i dlatego objawia siÄ™ w istocie.
5
Magia jest duchem, a istota jej ciałem, a przecież one obie są jednym, podobnie jak
ciało i dusza tworzą jedną osobę.
6
Magia jest największą tajemnicą, gdyż jest czymś istniejącym ponad naturą. Ona
stwarza naturÄ™ zgodnie z postaciÄ… swej woli. Jest misterium trzech liczb, zrozumcie:
pożądającą wolą w sercu Boga.
7
Jest formowaniem w boskiej mądrości, podobnie jak pożądanie w tych trzech
liczbach, w których poprzez naturę pragnie objawić się wieczny cud tych trzech liczb.
Jest ona takim pożądaniem, które wnika w mroczną naturę, przez tę naturę do ognia,
a przez ogień, przez umieranie albo wściekłość do światła w majestacie.
8
Nie jest majestatem, lecz pragnieniem w majestacie. Jest pragnieniem boskiej mocy,
nie samej mocy, lecz głodu albo pragnienia w tej mocy. Nie jest wszechmocą, lecz
przewodniczką w mocy i wszechmocy. Serce Boga jest mocą, a Duch Zwięty jest
otwieraniem tej mocy.
9
Jest pragnieniem w tej mocy, a także w przewodzącym duchu, gdyż ma w sobie owo
twórcze: Niech się stanie! To, co otwiera w niej duch woli, wprowadza w Istotę przez
cierpkość, która jest tym stwórczym "Niech się stanie", a wszystko dzieje się zgodnie
z modelem tej woli. I gdy w mądrości kształtuje się wola, wówczas zdobywa ją
pożądająca Magia, gdyż ma w swej właściwości pożądającą wyobraznię.
10
Wyobraznia jest delikatna, miękka i podobna wodzie. Ale pożądanie jest szorstkie i
suche niczym głód. Wyobraznia czyni miękkość twardą. Znajduje się we wszystkich
rzeczach, gdyż jest najwyższą istotą w boskości. Doprowadza coś, co nie ma
podstawy, do fundamentu, a coś wyprowadza z Nicości.
11
W Magii zawierajÄ… siÄ™ formy wszelkich istot. Jest ona matkÄ… we wszystkich trzech
światach, i stwarza każdą rzecz według modelu swej woli. Nie jest rozumem, lecz
sprawczynią działającą zgodnie z rozumem i pozwalającą działać w sobie dobru i złu.
12
Wszystko to, co modeluje wola w szczerej intencji, wychodzi z wnętrza rozumnej woli
i stwarza Magię w istocie. Ta zaś służy tym, którzy kochają Boga w Jego istocie. Ona
to powołuje do życia w rozumie boską istotę.
13
Ona jest tym, co stwarza boskie ciało. Rozum zaś bierze swój początek z mądrości,
gdyż jest poznającym kolory, moc i cnotę. Rozum utrzymuje prawego, prawdziwego
ducha w ryzach, gdyż jedną z właściwości ducha jest możliwość unoszenia się.
Rozum zaÅ› jest jego ogniem.
14
Kiedy duch odłącza się od rozumu, nie spada, lecz staje się wolą rozumu. Natomiast
zmysły w rozumie wzlatują i oddzielają się.
15
Zmysły są błyskawicą z ducha ognia i w świetle przyciągają do siebie płomienie
majestatu. A w ciemności prowadzą przerażone spojrzenie, jak wściekłą błyskawicę z
ognia.
16
Zmysły są pewnym subtelnym duchem, gdyż wchodzą i gnieżdżą się we wszystkich
istotach. Lecz rozum wypróbowuje każdą rzecz w swoim ogniu. Odrzuca zło i
zatrzymuje dobro. Następnie zabiera to Magia, jego matka, i wnosi w istotę.
17
Magla jest matkÄ… w naturze, a rozum ma naturÄ™ matki. Magia wiedzie w przerazliwy
ogień, a rozum prowadzi swoją własną matkę, Magię, z tego przerazliwego ognia w
swój ogień.
18
Bo rozum jest siłą ognia, a Magia jego płomieniem. I nie wiedza o naturze płomienia
jest ważna, lecz moc albo żeńskość ognia. Ogień oznacza zasadę, a Magia
pożądanie.
19
Przez Magię wszystko się spełnia, dobro i zło. Jej własne działanie jest nieświadome
i rozdziela się na wszystkie właściwości. W dobrym jest dobro, a w złym jest zło. Ona
służy dzieciom w królestwie Bożym, a czarownikom w krainie szatana, gdyż rozum
może z nią zrobić, co zechce. Jest bez rozumu, a Jednak wszystko pojmuje, gdyż
jest wyobrażeniem wszystkich rzeczy.
20
Nie można wyrazić jej głębi, gdyż ona przez całą wieczność jest przyczyną i
podstawą wszystkich rzeczy. Jest mistrzem filozofii, a także jej matką.
21
Filozofia prowadzi Magię, swą matkę, zgodnie z własnym upodobaniem. Podobnie
jak boska siła, która jest sercem albo Słowem Boga, wiedzie swego Ojca w
delikatność, tak i filozofia prowadzi swą mat-kę-rozum ku delikatności, ku boskiemu
działaniu.
22
Magia jest księgą każdego ucznia. Wszystko, czego ktoś chce się nauczyć, zaczyna
się od Magii. W zależności od swego rodzaju może dać cudowną albo kiepską
sztukę. Chłop na roli też musi pójść do tej magicznej szkoły, jeśli chce z pożytkiem
zajmować się swoim polem.
23
Magia jest najlepszą teologią, gdyż w niej zawiera się i odnajduje prawdziwa wiara. I
głupcem jest ten, kto ją obraża, gdyż nie zna jej i szkaluje Boga oraz siebie samego.
Jest czymś więcej niż oszustem - zadufanym teologiem.
24
Fałszywy teolog podobny jest do kogoś, kto przed lustrem wywija szablą, a nie wie,
czym jest prawdziwy pojedynek, gdyż wywija tą szablą z zewnątrz. Tak samo
nieprawdziwy teolog oglÄ…da MagiÄ™ przez odbicie w lustrze i niczego nie pojmuje z jej
siły, gdyż jest ona boska i nie boska. Może być diabelska, zgodnie z właściwością
każdej zasady.
25
Podsumowując: Magia jest działaniem w duchu woli.
Punkt szósty
O misterium i o tym, czym ono jest.
Misterium jest przede wszystkim wolą magiczną, która wciąż trwa w
pożądaniu. Może ona powstać w lustrze mądrości, jeśli tylko zechce. A gdy tworzy
się w tynkturze, wówczas porywa ją Magia i wnosi w istotę.
2
Misterium magnum jest największą tajemnicą boskości wraz z naturą wszystkich
istot; z niego wywodzą się wszystkie kolejne misteria. I tak każde następne misterium
jest dla drugiego lustrem i ideałem. Jest wielkim cudem, gdyż w nim wszystko jest
zawarte i przez całą wieczność było oglądane w lustrze mądrości. I nie ma niczego
takiego, co by nie było rozpoznane przez wieczność w lustrze mądrości.
3
Także i wy musicie rozumować zgodnie z właściwościami lustra, zgodnie z
postaciami natury i to bardziej niż tylko zgodnie ze światłem i ciemnością, ze
zrozumieniem i niezrozumieniem, z miłością i gniewem, z ogniem i światłem, jak
[ Pobierz całość w formacie PDF ]